Sektor dostaw i e-commerce w Polsce

Dynamiczny wzrost sprzedaży internetowej, spowodowany między innymi dostępem do bankowości elektronicznej, wpłynął na rozkwit innych branż, w tym sektora dostaw. Bez szybkich i tanich dostaw, sklepy internetowe nie miałyby...

Dynamiczny wzrost sprzedaży internetowej, spowodowany między innymi dostępem do bankowości elektronicznej, wpłynął na rozkwit innych branż, w tym sektora dostaw. Bez szybkich i tanich dostaw, sklepy internetowe nie miałyby racji bytu.

Kowalski w sieci… na zakupach

Z raportu Gemius dla e-Commerce Polska, przeprowadzonego w kwietniu 2015 roku, wynika, że 55% Polaków, mających dostęp do Internetu, choć raz zrobiła zakupy w sieci. W e-sklepach najczęściej szukamy odzieży, sprzętu RTV i AGD, książek, płyt, obuwia oraz telefonów i urządzeń mobilnych. Do tego sposobu zakupów skłania nas przede wszystkim brak konieczności jechania do sklepu (83%) oraz możliwość porównania cen (77%).

Poza tymi dwoma głównymi motywatorami zakupów w Internecie respondenci za istotne podali także:

  • ceny atrakcyjniejsze niż w sklepach tradycyjnych – 76%,
  • możliwość znalezienia specjalistycznych produktów – 64%,
  • większy asortyment niż w sklepach tradycyjnych – 62%.

Co ciekawe, dla większości to nie cena ma decydujący wpływ na decyzję o zakupach w sieci, lecz oszczędność czasu i wygoda związana z dokonaniem transakcji o każdej porze i z każdego miejsca na świecie – 88%.  W tym właśnie miejscu zaczyna się rola dostawcy.

Door to door, z ręki do ręki

Aż 61% zakupionych towarów trafia do nabywców dzięki firmom kurierskim, które z powodzeniem rozwinęły swoją działalność na chłonnym rynku, łamiąc monopol tradycyjnej poczty. Stało się to możliwe dzięki zapewnieniu odbiorcom dostarczenia przesyłki już na drugi dzień wprost do ich rąk, bez konieczności osobistego stawienia się w kolejce przy pocztowym okienku. Inne zalety korzystania z usług firmy kurierskiej, przedstawia Robert Sulich, Dyrektor ds. Marketingu DHL Parcel Polska, komentując wyniki raportu Gemius:

– Dostawa lub odesłanie zakupionego towaru za pośrednictwem firmy kurierskiej to jeden z kluczowych elementów zachęcających do zakupów w sieci. […] Całodobowa dostępność, brak konieczności podróżowania od sklepu do sklepu i łatwość porównywania ofert to wyznaczniki motywujące do robienia zakupów online. […] Internauci doceniają takie udogodnienia, jak oferowane przez DHL Parcel Powiadomienia, autoryzowaną Dostawę do Sąsiada czy możliwość odbioru przesyłki w DHL Parcelshop.

Kupię – Sprzedam – Zamienię

Sprzedaż w sieci z roku na rok staje się sposobem na życie coraz większej rzeszy Polaków. Nie tylko przedsiębiorstwa są klientami firm kurierskich. Dużą grupę stanowią klienci indywidualni, którzy szybko zauważyli korzyści płynące ze wzajemnej współpracy. W czasie gdy portale handlowe przeżywają prawdziwe oblężenie, a my w poszukiwaniu niespotykanych produktów i okazji coraz częściej swoje „kroki” kierujemy właśnie na ich strony, dla osób prywatnych pojawia się szansa sprzedania swoich autorskich wyrobów, czy używanych przedmiotów wciąż w dobrym stanie. Właśnie dla tej grupy użytkowników w DHL przygotowane zostały pakiety:

  • super lekki,
  • lekki,
  • ciężki,
  • terminowy

Wszystkie, mimo oczywistych różnic, łączy tak ważne dla obu stron transakcji ubezpieczenie do 6500 zł oraz możliwość śledzenia w każdym momencie drogi przesyłki. Można też zlecić opcje dodatkowe, takie jak odbiór przesyłki przez kuriera z domu, wysyłkę za pobraniem czy informację dla odbiorcy przed doręczeniem paczki.

Podium dla najbardziej innowacyjnych

Jeśli chodzi o wybór firm kurierskich, najlepszym wynikiem może pochwalić się DHL. W przywołanym raporcie aż 13% respondentów deklaruje, że najczęściej korzysta z usług tej właśnie firmy. Dlaczego jest wybierana? Przede wszystkim dlatego, że proponuje swoim klientom rozwiązania, jakich oczekują. Do korzystania z tego usługodawcy i takiej formy wysyłki skłaniają również korzystne ceny. Jednak należy pamiętać, że nie tylko cena powinna decydować o wyborze firmy kurierskiej. Kupując w e-sklepach, na aukcjach, u osób prywatnych musimy się liczyć z ryzykiem, jakie niesie za sobą taka forma zakupów. Często nie ma się  wpływu na sposób zapakowania towaru: różna waga, niestandardowe gabaryty, niejednakowa wartość zakupionych produktów czy odmienna trwałość – wszystko to powinno decydować o sposobie dostawy. Warto zatem zwrócić uwagę na to, czy zamawiana przesyłka jest ubezpieczona i kto się nią zajmie po opuszczeniu magazynu. Stereotyp „o cudze się nie dba”, na szczęście, nie zawsze funkcjonuje. W wielu firmach w jego miejsce, za sprawą wprowadzenia nowej polityki mającej na celu podwyższenie jakości dostawy, zastosowano zasady bezpieczeństwa, odpowiedzialności i dbania o cudze dobro. Wszystko to, w połączeniu z automatyzacją dystrybucji i poszczególnych magazynów oraz specjalistycznym transportem, sprawia, że przesyłki dostarczane przez kurierów DHL trafiają do nas w stanie idealnym.

Telewizor, zabawki dla dziecka czy garnki. Niezależnie od tego, co kupujemy w sieci chcemy, by dotarło do nas szybko i bezpiecznie. Efekt zawdzięczamy rozwojowi branży transportowej i ciągłemu jej unowocześnianiu. A liderem w innowacjach jest DHL.

Dowiedz się więcej na temat przesyłek dla klientów indywidualnych DHL Parcel na:

http://dhlparcel.pl/content/dhl_parcel_poland/pl/private-customers/domestic-parcels/shiponline.html

Kategorie
E-commerce
Brak komentarzy

Zostaw komenarz

*

*

Podobne wpisy