Gdzie reklamować sklep internetowy?

Reklama sklepu internetowego jest niezbędna do osiągnięcia sukcesu w e-biznesie. Bez odpowiedniej promocji na próżno jest liczyć na to, że uda nam się przebić ze swoją ofertą przez ta...

Reklama sklepu internetowego jest niezbędna do osiągnięcia sukcesu w e-biznesie. Bez odpowiedniej promocji na próżno jest liczyć na to, że uda nam się przebić ze swoją ofertą przez ta dużą konkurencję i osiągnąć pożądane zyski. Przedsiębiorcy bardzo dobrze wiedzą, jak ważne jest zainwestowanie pieniędzy w dobrą kampanię reklamową, która oczywiście musi zostać dobrze przemyślana i opracowana. Siłę Internetu można wykorzystać na wiele sposobów i z całą pewnością warto, gdyż to właśnie dzięki niej możliwe jest dotarcie do ponad 90% konsumentów w Polsce. Promując swoją witrynę internetową, możliwe jest zwiększenie na niej ruchu, a to już prosta droga do odnotowania rosnących zysków.

Gdzie reklamować sklep internetowy, aby został on zauważony przez Internautów?

Żyjąc w dobie wszędobylskiego Internetu, wręcz koniecznością jest zaistnienie w Sieci, jeśli firma chce dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i pozyskać nowych klientów. Każdego roku powstaje coraz więcej różnego typu sklepów internetowych, ale nie wszystkie z nich zostają zauważone i odnoszą sukces. Taką szansę mają wyłącznie e-sklepy, które prowadzą skuteczne kampanie reklamowe. To właśnie reklama jest dźwignią handlu i dotyczy to jak najbardziej także e-handlu. Na szczęście jest wiele sposobów na promocję swojego biznesu w Sieci. Dzięki połączeniu różnych kanałów marketingowych możliwe jest zwiększenie świadomości marki i budowanie pozytywnego wizerunku.

Google Ads

Ogromne możliwości reklamy daje chociażby Google Ads (dawniej Google AdWords). Bardzo ważne jest jednak to, aby kampanie te były prowadzone przez osoby, które się na tym znają i dysponują odpowiednimi narzędziami. Dzięki temu możliwe będzie wykorzystanie jak największej ilości możliwości optymalizacyjnych, które daje Google Ads.

Na uwagę zasługują również remarketing i Google Shopping (Zakupy Google znane również jako Google Merchant). Za pomocą pierwszego narzędzia możliwe jest uzyskanie za pomocą reklam taniego źródła konwersji i kreowanie wizerunku swojej marki. Z kolei w przypadku Zakupów Google reklamy wyświetlają się bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, stając się zarówno źródłem niedrogiego ruchu, ale także taniej konwersji. Za pomocą tego narzędzia możliwe jest budowanie wizerunku i zwiększenie świadomości marki wśród potencjalnych klientów internetowych.

Porównywarki cen

Kolejnym sposobem na zareklamowaniem swojego e-sklepu są porównywarki cen. Jest to jednocześnie skuteczne, jak i tanie źródło ruchu. Można liczyć na wysoką konwersję pod warunkiem, że zaoferuje się Internautom najniższe ceny pośród konkurencji. Bardzo dobrym zabiegiem jest modyfikacja cen w zależności od źródła ruchu. Jeśli Internauta trafi na witrynę sklepową przez porównywarkę, to będzie mógł liczyć na uzyskanie znacznie bardziej atrakcyjnej dla niego ceny za poszukiwany przez niego produkt.

Pozycjonowanie w Google

Mówiąc o sposobach na reklamę e-commerce, nie można zapomnieć o pozycjonowaniu, dzięki któremu możliwe jest zwiększenie widoczności w wynikach darmowych wyszukiwarek internetowych. Jest to jedna z najtańszych form promocji, ale żeby była skuteczna, musi być prowadzona długotrwale i konsekwentnie. Dzięki pozycjonowaniu możliwe jest uzyskanie bardzo dobrze konwertującego ruchu.

Marketing szeptany

Pomocnym narzędziem okazuje się być także marketing szeptany, najlepiej połączony z pozycjonowaniem. Narzędzie to wykorzystuje się do zwiększenia sprzedaży i budowania marki.

Mailing

Najtańszym źródłem konwersji jest mailing, za pomocą którego możliwe jest wysyłanie wiadomości do osób znajdujących się w bazie adresów pozyskanych dzięki zapisaniu się przez nich do sklepowego newslettera. E-mail marketing musi oczywiście zostać bardzo dobrze przemyślany, być legalny i mało inwazyjny dla Internautów.

Media społecznościowe

Do promocji swojego e-sklepu warto wykorzystać także kanały marketingowe w postaci porali społecznościowych typu Facebook, YouTube i Instagram. Facebook może stać się nawet jednym z głównych źródeł konwersji, który będzie generował niemałe obroty na miesiąc.

Inne sposoby reklamy sklepu internetowego

Godne polecenia są także programy partnerskie, bezpośrednia reklama na wybranych stronach www i Content Marketing. Więcej o tych i innych metodach promocji znajdziesz w poniższym filmie.

Kategorie
Reklama internetowa
Brak komentarzy

Zostaw komenarz

*

*

Podobne wpisy