Reklama zewnętrzna – rozwiązania sprawdzone a niestandardowe

Wyróżnij się albo zamknij biznes – to coraz częściej pojawiają się wśród przedsiębiorców maksyma prezentująca jak bardzo zmienił się rynek reklamowy na przestrzeni ostatnich lat. To, co jeszcze trzy,...

Wyróżnij się albo zamknij biznes – to coraz częściej pojawiają się wśród przedsiębiorców maksyma prezentująca jak bardzo zmienił się rynek reklamowy na przestrzeni ostatnich lat. To, co jeszcze trzy, cztery lata wcześniej gwarantowało sukces w obecnych czasach może być nietrafioną inwestycją.

Masowy zalew reklam, szczególnie niskobudżetowych banerów reklamowych, ulotek, plakatów czy pseudo-rusztowań budowlanych spowodował, że nawet najmniejszy przedsiębiorca czuje się w obowiązku wywiesić dziesiątki reklam na najtańszych materiałach, które nie gwarantują ani skuteczności, ani nawet podstawowego bezpieczeństwa czy estetyki.

Czy rezygnować z reklamy?

Pomimo tak gorzkiej oceny rynku outdoorowego, ma on w sobie nadal potężny potencjał i pomaga firmom osiągać sukcesy – trzeba jednak podchodzić do kwestii reklam zewnętrznych i ich planowania z należytą atencją. Rozwiązania standardowe, jak billboardy, tablice reklamowe czy konstrukcje reklamowe są bardzo skutecznym narzędziem marketingowym pod warunkiem, że zajmują się nimi profesjonaliści. Estetyczne nośniki, atrakcyjne wizualnie i bardzo bezpieczne są bardzo pożądanym nośnikiem reklamy – zwiększają bowiem szansę że prezentowany tam komunikat zostanie zauważony. Bez wątpienia potencjalny klient zwróci uwagę na to jak wygląda nośnik reklamowy – nie trudno sobie wyobrazić sytuację, że widząc reklamę drogiego samochodu marki klasy PREMIUM na wywracającym się billboardzie klient albo zignoruje taki przekaz albo, co gorsza, w jego świadomości pojawi się wątpliwość, czy aby na pewno jest to marka premium. Co innego, gdy taką samą reklamę zobaczy na prawdziwym billboardzie, wykonanym w wysokim standardzie – tutaj przekaz reklamowy i jego forma korespondują ze sobą wzbudzając do marki jeszcze większe zaufanie.

Nowatorskie rozwiązania

Klasyczne, standardowe billboardy mogą być dodatkowo uatrakcyjniane poprzez elementy niecodzienne, np. przestrzenne formy graficzne. Są to tak zwane reklamy ambientowe, czyli wyróżniające się formą komunikaty. Doskonałym przykładem są reklamy jednej ze stacji narciarskich, gdzie wjeżdżających na Podhale gości wita billboard z podwieszonym doń krzesełkiem żywcem wziętym z wyciągu narciarskiego. Inną atrakcyjną formą są reklamy przestrzenne przy autostradach – np. reklamy imitujące kształtem różnego rodzaju opakowania (puszki po napojach lub kartony na mleko).

Takie podejście, będące swoistą fuzją sprawdzonych i niestandardowych rozwiązań w znaczny sposób zwiększają szansę, że z natłoku reklam konsument wyłuska właśnie taką, wyróżniającą się, niecodzienną. Tutaj mamy prawdziwy raj dla kreatywnych marketingowców aby odważnie łączyli style i nie bali się nowych rozwiązań. Sto identycznych w treści banerów czy billboardów może mieć podobną skuteczność do dwóch czy trzech wyższej klasy nośników.

Wpis powstał we współpracy z firmą Billboard-X.

Kategorie
Reklama internetowa
Brak komentarzy

Zostaw komenarz

*

*

Podobne wpisy