Pozycjonowanie strony – najczęstsze błędy

Branża SEO stale się zmienia, a skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wymaga doświadczenia. Bez fachowej wiedzy z zakresu marketingu internetowego i odpowiednio zaplanowanej strategii pozycjonowania można popełnić wiele błędów, które...

Branża SEO stale się zmienia, a skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wymaga doświadczenia. Bez fachowej wiedzy z zakresu marketingu internetowego i odpowiednio zaplanowanej strategii pozycjonowania można popełnić wiele błędów, które w najlepszym przypadku nie przyniosą efektów. Niestety, stosując niewłaściwe techniki, można spowodować także, że nasza strona zniknie z listy wyników wyszukiwarki Google. Jakie są najczęstsze błędy w pozycjonowaniu strony, jak i dlaczego należy ich unikać?

Pozycjonowanie strony niezgodne ze standardami Google

By pozycjonowanie strony czy sklepu internetowego przyniosło oczekiwany efekt, należy postępować zgodnie ze standardami Google dla webmasterów. Jest to zestaw wskazówek wyznaczających zasady pozycjonowania aprobowane przez Google. Jakie działania naruszają te wytyczne i które z nich obarczone są ryzykiem usunięcia naszej strony  z wyników w wyszukiwarce Google? Szkody przynoszą m.in.:

  • automatyczne pozyskiwanie dużej liczby niskiej jakości linków prowadzących do naszej witryny,
  • skupianie się na ilości linków zamiast na ich jakości – jeden link ze strony o dużym zasięgu i dobrej opinii użytkowników będzie dużo skuteczniejszy od wielu linków pochodzących ze stron spamerskich.

Content – Twoja droga do sukcesu lub porażki w pozycjonowaniu

Chcąc osiągnąć szybkie efekty w postaci miejsca w top 10 Google, często sięgamy po proste i tanie rozwiązania. To błąd. Takimi działaniami są m.in.:

  • tworzenie niskiej jakości treści przez copywriterów bez doświadczenia,
  • wykorzystywanie automatycznych programów do tworzenia treści, które poprzez zastosowanie synonimów są w stanie wygenerować dużą liczbę unikalnych tekstów o tej samej tematyce; niestety teksty te są mało wartościowe dla użytkownika,
  • duplikowanie treści ze stron producentów lub konkurencji, a nawet podstron w obrębie witryny.

Treść i zawarte w niej słowa kluczowe są jednym z elementów znacząco wpływających na pozycję strony internetowej w wyszukiwarce Google. Jeśli zależy Ci na długofalowych efektach, postaw na doświadczonego copywritera, tworzącego unikalne treści, które:

  • są optymalnie nasycone słowami kluczowymi,
  • nie zawierają błędów ortograficznych, interpunkcyjnych oraz gramatycznych,
  • brzmią naturalnie,
  • interesują i angażują użytkowników – są udostępniane przez czytelników, np. w kanałach Social Media.

Być może za takie treści zapłacisz więcej, ale ich jakość i wartość, którą ze sobą niosą, z pewnością wpłyną na liczbę i współczynnik konwersji, zwiększając Twoje przychody.

Niewłaściwa strategia słów kluczowych

Jeszcze kilka lat temu wystarczyło zamieścić na stronie słowa kluczowe w jakikolwiek sposób, by zobaczyć efekty pozycjonowania. Dziś należy przyjąć odpowiednią strategię. Czego powinniśmy unikać?

  • Zbyt ogólnych i bardzo konkurencyjnych fraz, ponieważ takie słowa kluczowe nie generują konwersji.
  • Przesycania treści słowami kluczowymi – chcesz wymienić frazy po przecinku lub zastosować je w co drugim zdaniu? Nie tędy droga do sukcesu w pozycjonowaniu!

W zamian lepiej skupić się na frazach z tzw. długiego ogona – są to słowa kluczowe, które generują znacznie więcej konwersji, ponieważ dokładnie odzwierciedlają intencje i preferencje użytkownika. Oferujesz wynajem samochodów w Krakowie? Powinieneś pozycjonować się na frazy lokalne, a nie ogólnopolskie. Dobierając słowa kluczowe, trzeba zweryfikować, czy wyniki wyszukiwania na daną frazę w Google pokrywają się z ofertą.

Brak optymalizacji meta danych – bez nich w pozycjonowaniu ani rusz!

Czym są meta tagi i meta description? To fragmenty kodu HTML stanowiące:

  • tytuł (title) podstrony,
  • opis (description) podstrony, który możemy zobaczyć w wynikach wyszukiwania pod adresem konkretnej domeny.

Pomijanie optymalizacji meta tagów i meta description to błąd, który może obniżać wartość witryny w oczach algorytmów Google. Jak przeprowadzić optymalizację?

  • Tytuł – title – powinien sugerować robotom Google, o czym jest dana podstrona, i zawierać kluczowe frazy.
  • Opis – description – choć nie ma kluczowego znaczenia z punktu widzenia SEO, wpływa na zainteresowanie użytkownika; warto w nim zawrzeć chwytliwe hasło sprzedażowe (Call to Action), zwiększające współczynnik klikalności.

Bagatelizowanie linkowania

Wydaje Ci się, że skuteczny, ciekawy i angażujący content wystarczy, by osiągnąć oczekiwane efekty w pozycjonowaniu stron internetowych czy sklepów? Niekoniecznie – równie ważne jest linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne. Linki pochodzące z portali o dużej popularności, znanych z wysokiej jakości treści, z pewnością mogą znacząco poprawić widoczność strony. Nie należy pomijać także linkowania wewnątrz witryny, które:

  • ułatwia nawigację – użytkownikom i robotom Google,
  • sprawia, że użytkownik dłużej przebywa na naszej stronie.

Każdy link powinien mieć swój anchor, czyli treść, która jak najlepiej oddaje zawartość podstrony, do której link prowadzi. W anchorach warto zastosować frazy kluczowe. Powinniśmy z kolei unikać zbyt ogólnych opisów, takich jak “kliknij tutaj” czy “zobacz więcej”.

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wymaga nie tylko czasu, ale i profesjonalnych narzędzi oraz wiedzy. Branża marketingu internetowego w wyszukiwarkach podlega dynamicznym i ciągłym zmianom, dlatego tylko kompleksowe działania mogą przynieść oczekiwane efekty w postaci wzrostu widoczności witryny oraz liczby konwersji. Dlatego warto skorzystać z pomocy profesjonalnych agencji marketingu internetowego. Specjaliści wiedzą, jakich błędów w pozycjonowaniu unikać, i znają przepis na to, by znaleźć się na szczycie wyszukiwarki Google.

Źródło: Widoczni.com

Kategorie
SEO
Brak komentarzy

Zostaw komenarz

*

*

Podobne wpisy