Co należy wiedzieć przenosząc sklep na platformę Magento?

Istnieje szereg korzyści, jakie zapewnia przeniesienie sklepu na Magento, jednak żeby móc w pełni się z nich cieszyć, warto wcześniej zapoznać się ze specyfiką działania tego systemu. Co więcej,...

Istnieje szereg korzyści, jakie zapewnia przeniesienie sklepu na Magento, jednak żeby móc w pełni się z nich cieszyć, warto wcześniej zapoznać się ze specyfiką działania tego systemu. Co więcej, należy pamiętać że sam wybór platformy to jeden ze składników przyszłego sukcesu, do których zaliczyć należy także np. optymalizację witryny pod kątem SEO (Magento to ułatwia), zapewnienie użytkownikom wygody niezależnie od urządzenia, z jakiego korzystają czy zapewnienie krótkiego czasu ładowania poszczególnych podstron.

Sklepy Magento, które prowadzone są w taki sposób, potrafią generować bardzo duży obrót, również wtedy gdy mają mnóstwo produktów w ofercie. Inne platformy najczęściej mają pewne ograniczenia, związane z liczbą artykułów – ich obsługa w pewnym momencie przestaje być łatwa i sprawna.

Kilka zalet Magento

Przeniesienie się na to oprogramowanie nie musi oznaczać zaczynania wszystkiego „od zera”. Do Magento można wdrożyć stworzone wcześniej bazy, jak np. firmowy CRM. Jest to szczególnie ważne np. w przypadku sklepów, które prowadziły już wcześniej prężną działalność, ale obecne narzędzia, w miarę wzrostu liczby klientów i generowanego obrotu, przestały prawidłowo spełniać swoją rolę.

Mnogość dostępnych raportów i analiz to dodatkowy atut, który sprawia że użytkownicy Magento mogą bardzo dokładnie monitorować sprzedaż, sprawdzać które produkty kupowane są razem w większych zamówieniach itp. Inną zaletą są dostępne dodatkowe moduły.

Jak działają moduły Magento?

Dodatkowe „nakładki” na system pozwalają na wprowadzenie nowych funkcjonalności, pozwalających zaoszczędzić czas pracowników i skierować ich do innych zadań. Należą do nich m.in. moduły ułatwiające druk dokumentów niezbędnych we współpracy z firmą kurierską. Automatyzacja tego procesu niweluje także ryzyko błędów ludzkich. Inną korzyścią, jaką mogą zapewniać dodatki do platformy, jest możliwość logowania się użytkowników poprzez wtyczki portali społecznościowych. Czy w dobie tak wielkiej ich popularności może istnieć większe udogodnienie dla właściciela sklepu?

Platforma Magento z dodatkowymi modułami to także możliwość synchronizacji posiadanej oferty z portalami aukcyjnymi i porównywarkami cen. Korzystanie z zewnętrznych serwisów może okazać się wyjątkowo opłacalne, pod warunkiem oczywiście że oferta sklepu jest konkurencyjna względem innych podmiotów działających na rynku. Do innych funkcjonalności, zapewnianych przez moduły do Magento, należy również możliwość wysyłania SMS-ów klientom czy połączenia sklepu z systemem transakcji internetowych.

Jakie wymagania posiadają sklepy Magento?

Magento wymaga przyzwoitego zaplecza w postaci serwera. Jej wymagania sprzętowe są bowiem nieco wyższe niż prostszych, mniej rozbudowanych systemów. Warto poruszyć ten temat ze specjalistą, który odpowiada w sklepie za hardware i upewnić się, że dotychczasowy sprzęt poradzi sobie z nowymi wymaganiami lub ulepszyć go.

Należy przy tym pamiętać, że oprócz większych potrzeb serwerowych, a więc również większych kosztów prowadzenia sklepu na tej platformie, właściciel może też liczyć na najwyższy poziom bezpieczeństwa pośród dostępnych systemów, a także na największą elastyczność pod kątem analiz, raportów i SEO. Działa więc tutaj powszechnie znana zasada „coś za coś”.

Wymagania sprzętowe związane są również z mocą obliczeniową, którą wykorzystać muszą moduły Magento, by działać sprawnie. Nie ma bowiem nic gorszego, niż wizyta na stronie sklepu, który powoli się ładuje. Większość klientów będzie wolała zrobić zakupy gdzie indziej.

O co jeszcze warto zadbać?

Prowadzenie sklepu internetowego, mimo obiegowych opinii, wymaga pełnego zaangażowania i włożenia wiele wysiłku, by osiągnąć końcowy sukces. Korzystanie z AdWords, kampanii produktowych czy remarketingu dynamicznego to jedne ze sposobów, by sprowadzić do sklepu zainteresowanych klientów.

Warto zadbać też o umieszczanie unikalnych treści (opisów i tekstów poradnikowych), dzięki którym zwiększy się liczba odwiedzin, pozwalając wykorzystać inne liczne zalety, jakie daje platforma Magento. Regularne organizowanie akcji promocyjnych i rabatowych będzie natomiast idealnym sposobem na skłonienie klientów do składania kolejnych zamówień i przyczyniania się do wzrostu obrotów sklepu.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Aurora Creation

Kategorie
E-commerce
Brak komentarzy

Zostaw komenarz

*

*

Podobne wpisy