Metody poprawiania konkurencyjności firmy – programy lojalnościowe

W czasach, kiedy mamy dostęp do wielu usług i produktów z każdej branży, niezwykle trudno jest utrzymać firmę na wysokiej pozycji. Konkurencja może zmiażdżyć w zarodku działalność, która od...

W czasach, kiedy mamy dostęp do wielu usług i produktów z każdej branży, niezwykle trudno jest utrzymać firmę na wysokiej pozycji. Konkurencja może zmiażdżyć w zarodku działalność, która od początku nie obierze odpowiedniej strategii marketingowej swojej marki. Jej celem jest nie tylko pokazanie się klientowi, ale również przekonanie go, że oferowane przez nas usługi bądź są zdecydowanie lepsze od tych, które oferuje firma konkurencji. Od czego zatem zacząć?

Jaki powinien być program lojalnościowy?

Już od samego początku doskonałym rozwiązaniem będzie wprowadzenie programu partnerskiego. Ważne jednak, aby był całkowicie spójny z marką, jego zasady były jasne, a możliwość zdobycia nagrody osiągalna. Co to znaczy? Klient w łatwy sposób może ocenić, czy mu się po prostu opłaca dołączenie do programu lojalnościowego. Jeśli spostrzeże, że otrzymanie nagrody wymaga wielokrotnego skorzystania z usług lub zakupienia dużej ilości produktów, co oznacza, że czas pomiędzy przystąpieniem do programu a zakończeniem go z sukcesem jest zbyt długi, może w ogóle nie zdecydować się, by z niego korzystać.

Budowanie trwałej relacji z klientem

Korzyść, którą niosą ze sobą programy partnerskie (np. od ZenCard) to przede wszystkim możliwość stałej komunikacji z klientem i odbieranie sygnałów, które wskazują na to, co go interesuje, a co nie. Wpływa to przede wszystkim na formułowanie kolejnych ofert według tego, czego klient tak naprawdę oczekuje. W ten sposób zdecydowanie łatwiej jest wzbudzić zainteresowanie klienta i wyprzedzić konkurencję. Każdy program lojalnościowy powinien być dopasowany w jak największym stopniu do tego, czego klient potrzebuje. Tylko w taki sposób można swojej marce zapewnić sukces.

Narzędzia mają duże znaczenie

Korzystanie z nowoczesnych rozwiązań dedykowanych programom lojalnościowym również wpływa na wyprzedzenie konkurencji. Klienci chętniej wybierają wygodne i łatwe w użyciu karty lojalnościowe, zamiast folderów i zbierania pieczątek. Warto zwrócić na to uwagę podczas tworzenia programu.

Kategorie
Trendy
Brak komentarzy

Zostaw komenarz

*

*

Podobne wpisy