Kreacja reklamowa – ABC skutecznych działań promocyjnych

Kreacja reklamowa to nic innego jak ciekawy pomysł na kampanię. Oczywiście wymyślenie jej nie należy do najprostszych zadań. Zazwyczaj wymaga ona spotkania sporej grupy osób, grafików, copywriterów i account...

Kreacja reklamowa to nic innego jak ciekawy pomysł na kampanię. Oczywiście wymyślenie jej nie należy do najprostszych zadań. Zazwyczaj wymaga ona spotkania sporej grupy osób, grafików, copywriterów i account managerów. Każdy z nich ma nieco inne zadanie, jednak wspólny cel – stworzyć niepowtarzalną i skuteczną kampanię.

Oryginalność przede wszystkim

Reklamy widujemy na każdym kroku. W związku z tym bardzo trudno jest się przebić z własnym komunikatem. Może on zniknąć w natłoku innych kampanii. Dlatego też bardzo ważne jest, aby nasz projekt był inny niż wszystkie. Pod żadnym pozorem nie korzystajmy ze zdjęć dostępnych na stockach. Jeśli naprawdę chcemy się wyróżnić powinniśmy stworzyć autorską grafikę, a nawet zorganizować specjalną sesję zdjęciową. Jej ogromną zaletą jest to, że będzie jedyna w swoim rodzaju i idealnie dopasowana do naszych potrzeb i pomysłów.

Podkreślenie korzyści

Klient nie oczekuje od nas produktu, czy usługi. Chce korzyści. Te mogą być różne, ważna jest ich odpowiednia prezentacja. Pokazanie, co zyska wybierając produkt nasz, a nie konkurencji. Jeśli zależy nam na takim przekazie powinniśmy postawić na wzbudzenie emocji u odbiorców. Jest to niesamowicie popularny zabieg. Kreacja reklamowa oparta na emocjach zazwyczaj szybko zapada w pamięć i chętniej się o niej mówi. Wykorzystuje to wiele znanych marek na całym świecie.

Dopasowanie do grupy docelowej

Aby w ogóle rozpocząć proces tworzenia reklamy powinniśmy dokładanie znać odbiorcę i wiedzieć, gdzie go znajdziemy. Młodzież częściej korzysta z mediów społecznościowych, osoby w wieku 55 plus, spędzają czas głównie przed telewizorem. Właśnie te niuanse decydują o powodzeniu bądź porażce kampanii. Określenie grupy docelowej nie jest prostym zadaniem, ale warto poświęcić temu nieco czasu. Można do tego wykorzystać takie narzędzia jak Google Analytics.

Wezwij do działania

Każdego rodzaju call to action od jakiegoś czasu znajdują się w niemal wszystkich kampaniach reklamowych. „Kup u nas”, „zadzwoń”, „skorzystaj”, „zapisz się”, te hasła są najbardziej znane i przez to niekoniecznie skuteczne. Lepiej pomyśleć nad czymś bardziej oryginalnym, czymś co zwróci uwagę i jednocześnie faktycznie skłoni do podjęcia działania.

Kategorie
Reklama internetowa
Brak komentarzy

Zostaw komenarz

*

*

Podobne wpisy