Dlaczego twoja firma powinna mieć bloga – 7 powodów

Wielu przedsiębiorców ogranicza się do stworzenia strony internetowej. Bardzo często nie jest ona aktualizowana i zawiera suche informacje, jak kontakt i ofertę. Nie przekona ona do niej nowych klientów....
31312210 - hipster writing seo concepts on his note

Wielu przedsiębiorców ogranicza się do stworzenia strony internetowej. Bardzo często nie jest ona aktualizowana i zawiera suche informacje, jak kontakt i ofertę. Nie przekona ona do niej nowych klientów. Ale zrobi to blog.

Firmowy blog to nie to samo, co strona internetowa. Może być integralną częścią tej drugiej, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, by go oddzielić. Niezależnie od tego, którą opcję wybierzesz, warto poważnie zastanowić się nad inwestycją w taką strategię.

Pokaż swoją aktywność

Według badania Nielsen Media Research aż 70% konsumentów szuka stron internetowych marek i informacji na nich. Oznacza to, że jeżeli twoja strona ogranicza się jedynie do podstawowych informacji, tracisz potencjalnych klientów. Niezależnie od tego, czy sprzedajesz towary, czy usługi, regularnie aktualizowany firmowy blog jest zawsze wartością dodatnią.

Regularne dodawanie postów postawi twoją firmę jako tą, która jest na bieżąco z nowinkami w swojej branży. To ważne, bowiem klient chce mieć pewność, że będzie pracował z najlepszymi.

Jednak pamiętaj, by zachować umiar. Blog firmowy to nie fanpage na Facebook z śmiesznymi kotami. Nie możesz pozwolić sobie, by „zaśmiecić” bloga treściami. Jeden nowy post na kilka dni, w zależności od branży, wystarczy.

Zbuduj relację z klientem

Skoro zacząłeś umieszczać treści na swoim blogu, warto poznać bliżej swoich czytelników, czyli potencjalnych klientów. W publikowanych postach zachęcaj ich do interakcji. Nie podawaj suchych faktów, w stylu „nasza firma zdobyła medal”. To nie jest ważne. Staraj się przekazywać tego typu treści w angażujący sposób. Zachęcaj czytelników do zadawania pytań.

Jednocześnie nie zapominaj o czytaniu komentarzy. Odpowiadaj na nie i wdawaj się w dyskusje. Pamiętaj, że nikt nie lubi, gdy się go ignoruje.

Bądź ekspertem, edukuj i pozycjonuj

Twoje posty świadczą o twojej firmie. Przede wszystkim postaw na treści eksperckie. Jeżeli pracujesz w branży transportowej, pisz o nowinkach ale jednocześnie doradzaj swoim czytelnikom, np: „Jak zapakować przesyłkę do transportu”. Na rynku pojawił się prototyp autobusu na wodór? Napisz o tym. Kupiliście nową flotę pojazdów? Zaszalej i zrób recenzję samochodu. Nie bój się wyjść poza sztywne ramy. Eksperckie treści przeplatają mądrym dowcipem. Lekka treść dla każdego to nie grzech. Ważne jest też abyś do swoich artykułów dobierał frazy kluczowe zgodne z plenerem Google. Dzięki temu pozycjonowanie Twojej strony i tych właśnie artykułów będzie miało maksymalnie efektywne.

Stwórz pozytywny wizerunek firmy

Właśnie takie treści pomogą ci w stworzeniu pozytywnego wizerunku. Odpowiedzialne zarządzanie treściami na firmowym blogu, to klucz do sukcesu. Ekspert nie musi być nudziarzem. Pokaż, że za wizerunkiem człowieka w garniturze kryje się luzak, który potrafi przekazać wiedzę w łatwy i przyjemny sposób. Klienci chętniej będą współpracować z człowiekiem o „ludzkiej twarzy”.

To tania reklama

Blog twojej firmy, to jedna, nieprzerwana reklama. W dodatku bardzo tania. Informujesz na nim o czym chcesz, ale jednocześnie możesz niepostrzeżenie przemycać treści reklamowe. Pisząc o nowinkach w branży dodasz kilka zdań o swojej firmie – czytelnika to nie zrazi, a efekt zostanie osiągnięty.

Nowi klienci

Dobrze prowadzony blog, to szansa na pozyskanie nowych klientów. Oczywiście nie każdy z nich kupi twój produkt, bądź skorzysta z usługi. Wykorzystując zwiększony ruch na stronie, jaki daje twój blog, zwiększasz swoją bazę potencjalnych klientów.

Bądź widoczny w Google

Wyszukiwarka Google serwuje nam treści, które spełniają dwa warunki: są nowe i wartościowe. Dlatego regularne „postowanie” podnosi pozycję twojej firmy w wyszukiwarce oczywiście ruch z bloga rośnie zdecydowanie szybciej jeśli czuwa nad wszystkim odpowiednio specjalistyczna Agencja Seo, np The First. Oprócz tego zawsze dbaj o najwyższą jakość udostępnianych treści. Pisanie dla samego pisania nie pomoże ci w dotarciu do szerszego grona odbiorców.

Kategorie
Trendy
Brak komentarzy

Zostaw komenarz

*

*

Podobne wpisy