Czym jest czarny PR?

Czarny PR to pojęcie powszechnie stosowane przy okazji działań marketingowych, które mają za zadanie kogoś oczernić i postawić go w złym świetle. PR może oczywiście być pozytywny wizerunkowo, jak...

Czarny PR to pojęcie powszechnie stosowane przy okazji działań marketingowych, które mają za zadanie kogoś oczernić i postawić go w złym świetle. PR może oczywiście być pozytywny wizerunkowo, jak i negatywny. Na ten przykład, jeżeli jakaś znana osoba, zostanie przyłapana na wspieraniu jakiejś mało etycznej działalności, jak wykorzystywanie dzieci w Chinach do pracy przy produkcji ubrań, wówczas pojawia się masa artykułów na ten temat. Oczywiście negatywnych, szkalujących i piętnujących takie działanie, ale mimo wszystko, o danej osobie robi się głośno… a przecież nieważne jak, ważne żeby mówili.

Public Relations od kuchni

Wiele firm, które prowadzą działania wizerunkowe, wdrażają także często kampanie public relations, ale bardzo rzadko ktoś na własne żądanie bądź z własnego zamysłu doprowadza do czarnego PR-u. Najczęściej czarny PR jest wynikiem działań prowadzonych przez konkurencyjne firmy, często także przez urażonych Klientów. To, w jaki sposób on zostanie w konsekwencji przyjęty społecznie i w jaki sposób się rozwinie, zależy już tylko od tego, jakie kroki zostaną przeprowadzone przez agencję marketingową, która działa na rzecz firmy lub przez samego przedsiębiorcę

Co zrobić, gdy jesteśmy ofiara czarnego PR?

Najlepszym rozwiązaniem w takiej sytuacji jest podjęcie kroków pozwalających na poprawę relacji z klientami. W niektórych sytuacjach wystarczy oświadczenie o tym, że upowszechnione informacje nie są prawdziwe lub oficjalne przeprosiny. Mimo wszystko, niezbędnym krokiem w walce o dobre relacje z klientami jest wyjście naprzeciw ich oczekiwaniom i wprowadzenie zmian, które zachęcą ich do dalszego korzystania z usług firmy.

Warto wprowadzić korzystny system lojalnościowy, taki jak ten od ZenCard, który zachęci klientów do powracania do danego przedsiębiorcy. Będą widzieli oni realne korzyści, płynące z dalszego korzystania z danych usług. Jest to także dla nich sygnał, że są doceniani i ważni.

Kategorie
E-PR
Brak komentarzy

Zostaw komenarz

*

*

Podobne wpisy

  • Wystrzałowy PR

    Sztuczne ognie nie tracą na popularności – taki wniosek płynie z liczby pokazów pirotechnicznych organizowanych na różnego rodzaju wydarzeniach, imprezach, uroczystościach i eventach firmowych. Nawet na szczeblu międzynarodowym pokazy...
  • Co trzecia strona spowalnia polski internet

    Blink.pl przeprowadził analizę blisko 3 tysięcy polskich stron. Okazało się, że 20 proc. z nich nie miało włączonej kompresji, 31 proc. było przeładowanych grafikami, a 5 proc. korzystało z...
  • Dlaczego firma powinna zainwestować w reklamę internetową?

    O ogromnych korzyściach płynących z dobrej reklamy nie trzeba przekonywać żadnego przedsiębiorcy. Każdy bowiem zdaje sobie sprawę, że dzięki niej może osiągnąć naprawdę wiele. Nie tylko uzyskać rozgłos w...
  • Dlaczego artykuły sponsorowane są tak popularne?

    Wybór dobrej i efektywnej reklamy to dla przedsiębiorcy bardzo trudne zadanie. Musi zdecydować, jak chce promować swoją działalność oraz jakich metod użyje, aby osiągnąć zamierzony efekt. Obecnie do dyspozycji...