Co trzecia strona spowalnia polski internet

Blink.pl przeprowadził analizę blisko 3 tysięcy polskich stron. Okazało się, że 20 proc. z nich nie miało włączonej kompresji, 31 proc. było przeładowanych grafikami, a 5 proc. korzystało z...

Blink.pl przeprowadził analizę blisko 3 tysięcy polskich stron. Okazało się, że 20 proc. z nich nie miało włączonej kompresji, 31 proc. było przeładowanych grafikami, a 5 proc. korzystało z kiepskiej jakości hostingu.

1 sekunda za długo. Wg badania Aberdeen Group tyle wystarczy, by stracić 11 proc. odsłon, 7 proc. konwersji i obniżyć satysfakcję odbiorcy o 16 proc. Wolno ładująca się strona to także niższa pozycja w wyszukiwarce. Ma Bo dlaczego Google miałoby wyróżniać serwis, którego szybkość ładowania kuleje? Okazuje się, że problem ten dotyczy sporej liczby polskich witryn. Pokazało to badanie Blink.pl przeprowadzone na grupie blisko 3 tys. stron zgłoszonych w październiku 2015 r. do bezpłatnego analizatora semantycznego.

  1. – ciężkie obrazki

Na 2 874 przebadanych stron, na aż 910 wykryto obecność przynajmniej jednego zdjęcia o objętości przekraczającej 100 kB. Tymczasem im większa waga obrazków, tym dłużej trwa ich przesyłanie. W efekcie strona ładuje się długo, zniechęcając odbiorców do pozostania w witrynie.

  1. – brak kompresji

Na 2 874 przebadanych stron, na 584 nie było włączonej kompresji, mimo że większość serwerów umożliwia włączanie tej funkcji. Warto zastosować to rozwiązanie, bo dzięki kompresji, pliki przesyłane odbiorcy są mniejsze, a otwieranie strony trwa krócej.

  1. – kiepski hosting

Problemy ze zbyt długim czasem odpowiedzi wystąpiły w 159 przypadkach na 2 874 przebadanych stron. Wynik całościowy na poziomie 5,5 proc. nie przeraża, choć jest sygnałem, że warto bliżej przyjrzeć się hostingowi, z którego się korzysta. Szczególnie, gdy strona ma być wydajna pod kątem szybkości ładowania.

Pamiętaj, zoptymalizowana witryna internetowa to korzyść dla każdej ze stron! Zyskuje zarówno internauta, który może szybko zasięgać interesujących go informacji, a także właściciel witryny, którego strona osiąga wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania Google i trafia tym samym do większej liczby potencjalnych odbiorców.

 

Źródło: http://blink.pl/audyt

Kategorie
E-PR
Brak komentarzy

Zostaw komenarz

*

*

Podobne wpisy

  • Czym jest czarny PR?

    Czarny PR to pojęcie powszechnie stosowane przy okazji działań marketingowych, które mają za zadanie kogoś oczernić i postawić go w złym świetle. PR może oczywiście być pozytywny wizerunkowo, jak...
  • Wystrzałowy PR

    Sztuczne ognie nie tracą na popularności – taki wniosek płynie z liczby pokazów pirotechnicznych organizowanych na różnego rodzaju wydarzeniach, imprezach, uroczystościach i eventach firmowych. Nawet na szczeblu międzynarodowym pokazy...
  • Dlaczego firma powinna zainwestować w reklamę internetową?

    O ogromnych korzyściach płynących z dobrej reklamy nie trzeba przekonywać żadnego przedsiębiorcy. Każdy bowiem zdaje sobie sprawę, że dzięki niej może osiągnąć naprawdę wiele. Nie tylko uzyskać rozgłos w...
  • Dlaczego artykuły sponsorowane są tak popularne?

    Wybór dobrej i efektywnej reklamy to dla przedsiębiorcy bardzo trudne zadanie. Musi zdecydować, jak chce promować swoją działalność oraz jakich metod użyje, aby osiągnąć zamierzony efekt. Obecnie do dyspozycji...