Co składa się na pozycjonowanie strony, jakie działania to także SEO?

Idealna sytuacja w każdym biznesie to taka, w której klient sam cię znajduje i się do ciebie zgłasza. I dzięki reklamie jest to możliwe. Tylko jeśli biznes prowadzony jest...

Idealna sytuacja w każdym biznesie to taka, w której klient sam cię znajduje i się do ciebie zgłasza. I dzięki reklamie jest to możliwe. Tylko jeśli biznes prowadzony jest przede wszystkim w sieci, to tradycyjne działania marketingowe nie wystarczają. Wtedy do gry wkracza tajemnicze „pozycjonowanie stron internetowych”, zamiennie stosowane z określeniem SEO. Co to jest?

Na czym polega pozycjonowanie strony?

Definicja jest tak naprawdę prosta i skomplikowana jednocześnie. Pozycjonowanie strony www to nic innego jak poprawa pozycji w Google. Tylko to pewnie nadal nic ci nie mówi, prawda? Chodzi o to, aby twoja strona w odpowiedzi na wybrane, wpisywane przez internautów słowa, wyświetlała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Czyli w praktyce – była najbardziej widoczna, zwiększając tym samym szansę, że potencjalny klient właśnie na twoją stronę wejdzie.

Pozycjonowanie to więc wszystkie działania mające na celu zwiększenie widoczności w Google, osiągnięcie jak najwyższej pozycji. Pozycjonowanie stron to zwykle zadanie dla specjalistów SEO (bizzit.pl), czyli osób, które oprócz posiadania wymaganej wiedzy, śledzą wszystkie zmiany w algorytmach Google’a i potrafią się do nich błyskawicznie dopasować. Oczywiście, możesz również samodzielnie spróbować poprawić pozycję w Google, ale jak zaraz się przekonasz, to nie jest takie proste.

Przeprowadzimy cię przez uproszczony proces SEO.

Audyt strony internetowej

Doświadczeni specjaliści SEO zawsze zalecają przeprowadzenie audytu strony internetowej. Polega to na przeanalizowaniu jej pod kątem czynników, które wpływają na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu można sprawdzić, co należy poprawić, a co jest dobrze wykonane (np. nie ma sensu skupiać się na poprawie szybkości ładowania serwisu, co jest zaawansowanym technicznie działaniem, jeśli jest ona… szybka).

Dodatkowo audyt SEO pozwala zweryfikować, co może przynieść najszybsze efekty, często stosunkowo niewielkim nakładem kosztów. A gdy to już jest gotowe, można przejść do drugiego zadania, czyli do groźnie brzmiącej analityki.

Prace analityczne

Zanim zaczniesz pozycjonować stronę, musisz dowiedzieć się, na jakie frazy… powinno się ją pozycjonować. Bo to, co wydaje się właścicielowi strony, że użytkownicy wpisują w Google, nie zawsze przekłada się na praktykę.

Przy użyciu narzędzi SEO analizuje się słowa kluczowe, na ich podstawie dobiera kolejne itd. Przy okazji można zobaczyć, czy jest sens „inwestować” w jakąś frazę. Przykład: jesteś doradcą ubezpieczeniowym, oferujesz polisy różnych towarzystw. Nad tobą jest wiele firm o ugruntowanej pozycji na rynku, które mogą pozwolić sobie na duży budżet reklamowy. Wtedy pozycjonowanie się na frazę tak ogólną jak „ubezpieczenia” nie będzie miało żadnego sensu, ponieważ wyniki są zdominowane przez największych konkurentów na rynku.

Na tym etapie trzeba też określić swoją realną konkurencję, sprawdzić, jakie ona działania podejmuje, aby uzyskać wymarzoną, pierwszą pozycję w Google.

Optymalizacja stron www

Ten oraz kolejne punkty można (a nawet trzeba) realizować jednocześnie. Z jednej strony konieczne jest przeprowadzenie podstawowych prac na stronie. To m.in. optymalizacja tytułów i opisów stron, nagłówków, treści, a także kodu czy obrazków. Nie będziemy zagłębiać się w techniczne szczegóły, ponieważ tych jest sporo. Teraz musisz zdawać sobie sprawę z tego, że aby witryna dobrze się pozycjonowała, trzeba ją poprawić „pod SEO”.

Link building

Link building to pozyskiwanie zewnętrznych odnośników prowadzących do twojej strony. To trudne i ryzykowne prace. Czemu ryzykowne? Ponieważ jeśli wyszukiwarka Google zauważy jakiekolwiek działania mające znamiona „spamowania”, może ukarać cię filtrem, czyli wyrzuceniem z wyników wyszukiwania. Dlatego link building zalecamy pozostawić specjalistom. A na co ty możesz postawić? Na content marketing.

Content marketing

Marketing treści, czyli content marketing, polega na tworzeniu unikalnych oraz użytecznych treści o dużej wartości merytorycznej. Mogą to być poradniki, tutoriale krok po kroku lub opisy produktów zawierające praktyczne informacje. Wszystkie te treści należy wzbogacać o frazy kluczowe, wybrane na etapie analityki.

Content marketing wpiera zarówno optymalizację strony, jak i link building. Możesz regularnie tworzyć wpisy na blogu firmowym, wzbogacać witrynę o praktyczne poradniki lub publikować w zewnętrznych serwisach artykuły sponsorowane z odnośnikiem do twojej strony. I na koniec, na zachętę dodamy, że w branży SEO często powtarza się stwierdzenie „content is king”.

Kategorie
SEO
Brak komentarzy

Zostaw komenarz

*

*

Podobne wpisy