Agencja reklamowa – dlaczego warto zlecać im promocje?

Wiele firm nie potrafi przetrwać pierwszego roku swojego funkcjonowania. Dlaczego? Głównie ze względu na nieumiejętność pozyskania nowych klientów. Po prostu brakuje im dobrej promocji, a ich właściciele rzadko decydują...
Group of young business people and designer looking at color palette. Team brainstorming in meeting room with color swatches.

Wiele firm nie potrafi przetrwać pierwszego roku swojego funkcjonowania. Dlaczego? Głównie ze względu na nieumiejętność pozyskania nowych klientów. Po prostu brakuje im dobrej promocji, a ich właściciele rzadko decydują się na zwrócenie o pomoc do agencji reklamowych.

Za jakie zadania odpowiada agencja reklamowa?

Czy agencja reklamowa to firma, która tworzy pojedynczą kreację reklamową i na tym kończy pracę? Kiedyś funkcjonował taki jej obraz, ale rzeczywistość jest inna. Owszem, można zlecić jednorazową pracę, jednak prawdziwy potencjał dobrej agencji ujawnia się dopiero w przypadku projektowania i nadzorowania długotrwałych kampanii promocyjnych.

Agencja reklamowa zajmuje się więc nie tylko przygotowaniem założeń kampanii marketingowej, ale tez wcześniejszym przeanalizowaniem rynku pod kątem bieżących potrzeb konsumentów i szans, jakie można wykorzystać. Później wdraża kampanię i śledzi jej efekty, aby na bieżąco optymalizować jej przebieg i okresowo raportować jej skutki.

Oczywiście zanim dojdzie do prac nad kampanią, przedstawiciele agencji reklamowej przedstawiają swoim klientom możliwe do zastosowania kanały promocji i sugerują, które w danej sytuacji będą najbardziej odpowiednie.

Dlaczego warto korzystać z usług agencji reklamowej?

Jeśli jesteś właścicielem firmy, być może kusi Cię samodzielne prowadzenie promocji. Zwróć jednak uwagę, że może to zająć naprawdę sporo czasu, a agencje reklamowe są po prostu wyspecjalizowane w prowadzeniu kampanii promocyjnych. Doskonale znają poszczególne kanały komunikacji marketingowej, śledzą nowinki, na bieżąco testują nowe narzędzia i po prostu działają efektywniej.

Zwróć uwagę chociażby na fakt, że pracownicy agencji reklamowej wiedzą, które z popularnych technik promocji w internecie sprawdzają się w danej branży lub na przykład tylko w przypadku dużych klientów.

Jakie usługi warto zlecać agencji reklamowej?

Najlepiej te, które wiążą się z promocją w internecie. Owszem, tradycyjna reklama offline nadal funkcjonuje, ale powiedzmy sobie szczerze – sprawdza się głównie w przypadku ogromnych firm, którym zależy niemal wyłącznie na zasięgu. Tymczasem reklama internetowa jest nie tylko tańsza, ale tez pozwala na bardziej precyzyjne wybranie grona odbiorców.

Wśród usług, które świadczą agencje reklamy internetowej w pierwszej kolejności warto wymienić pozycjonowanie oraz reklamę kontekstową. Pierwsze z wymienionych działań pozwala na wybicie się w wynikach wyszukiwania Google i uzyskanie widoczności określonych frazach. Z kolei reklama kontekstowa to między innymi reklamy AdWords pojawiające się nad wynikami wyszukiwania oraz reklamy wyświetlane na powiązanych tematycznie stronach internetowych korzystających z sieci reklamowej Google.

Inną ciekawą formą reklamy internetowej jest tzw. remarketing. Korzystając z tej formy promocji możesz wyświetlać komunikaty promocyjne osobom, które już były na Twojej stronie, ale nie dokonały zamówienia. Dzięki działaniom tego typu masz okazję ponownie ich przyciągnąć.

Warto też pomyśleć o content marketingu, a więc tworzeniu ciekawych treści, które przyciągną odbiorcę i zachęcą go do korzystania z Twojej oferty oraz o reklamie w serwisach społecznościowych oraz na Youtubie. Szczególnie ta ostatnia forma reklamy wymaga pewnych umiejętności, by wybić się wśród innych filmów.

Co jednak najważniejsze, agencje reklamowe potrafią umiejętnie łączyć te formy promocji w jedną, spójną kampanię.

Artykuł powstał we współpracy z www.pirmedia.pl.

Kategorie
Facebook
Brak komentarzy

Zostaw komenarz

*

*

Podobne wpisy