7 elementów skutecznej ulotki reklamowej. Czyli na co zwracać uwagę

Przygotowanie ulotki, która pomoże nam w realizacji naszych celowych biznesowych to zadanie, które tylko w teorii wydaje się proste. Właśnie, dlatego wybraliśmy 7 najważniejszych elementów skutecznej ulotki, na które...

Przygotowanie ulotki, która pomoże nam w realizacji naszych celowych biznesowych to zadanie, które tylko w teorii wydaje się proste. Właśnie, dlatego wybraliśmy 7 najważniejszych elementów skutecznej ulotki, na które należy zwrócić uwagę przed rozpoczęciem projektowania.

1. Angażująca treść

Podstawową kwestią w procesie tworzenia ulotki online są słowa przy użyciu, których zaprezentujemy naszą ofertę odbiorcy. Treść powinna być przede wszystkim krótka i zawierać konkretne korzyści płynące z naszej usługi lub produktu. Warto również wyróżnić najważniejsze frazy, aby przykuć wzrok potencjalnego Klienta.

2. Typografia przyjazna dla oka

Typografia to element, do którego często nie przykładamy należytej wagi podczas tworzenia ulotki. Dobór czcionek oraz sposób przedstawienia naszego komunikatu może mieć, jednak kluczowe znaczenie we wzbudzeniu zainteresowania naszą ofertą. Stopień czytelności i przejrzystości treści wpływa na to, jak jesteśmy postrzegani przez odbiorcę.

3. Unikalna warstwa graficzna

Nie jest tajemnicą, że w erze otaczającej nas zewsząd reklamy, to zmysł wzroku ma największy wpływ na to, czy zainteresujemy się danym materiałem.  Zdjęcia, obrazy i inne elementy graficznie w połączeniu ze wspomnianą typografią pozwalają na zaciekawienie Klienta naszą ulotką. Oryginalny pomysł współgrający z treścią to mieszanka wybuchowa, którą możemy oczarować osobę trzymającą w ręku naszą reklamę.

4. Dopasowany rodzaj i format papieru

Nasz wizerunek w oczach Klienta oraz to czy zapozna się z treścią naszej ulotki, zależy również od rodzaju i formatu papieru, na którym zostanie ona wydrukowana. Drukarnie oferują obecnie wiele różnych wielkości, a także opcji takich jak np. ulotka składana czy z perforacją. Przed rozpoczęciem projektowania warto, więc zapoznać się z możliwościami wydruku.

5. Dopasowanie kolorów

Kolory, które wykorzystamy w naszej ulotce, to kolejny element, który ma ogromne znaczenie. Powinny przede wszystkim współgrać z naszym logotypem oraz przekazem oferty.  Czerwień kojarzy się np. z energią oraz niebezpieczeństwem, zieleń uspokaja, a biel przywodzi na myśl światło i czystość.

6. Jakość wydruku

Niestety nawet najlepiej przygotowana i oryginalna ulotka może zostać „zepsuta”  przez złą jakość wydruku. Jeśli zaangażowaliśmy się już w skrupulatne przygotowane treści i grafiki warto, aby zostały wydrukowane one przez profesjonalistów dysponujących sprzętem do tego przeznaczonym. Trzeba pamiętać, że kolory, które widzimy na monitorze, niekoniecznie będą  wyglądać tak samo w wersji wydrukowanej. Właśnie dlatego dobrze jest skonsultować projekt z drukarnią, aby finalny efekt ulotki był zgodny z zamierzonym.

7. Pamiętaj o spójności

Projektując ulotkę, należy pamiętać o tym, że dopiero połączenie wszystkich wymienionych powyżej elementów zaowocuje stworzeniem profesjonalnej ulotki, która będzie pomocna w realizacji założonych celów biznesowych firmy. Zachowanie spójności, przejrzystości i czytelności może mieć realny wpływ na wypromowanie oferty wśród odbiorców.

Kategorie
Trendy
Brak komentarzy

Zostaw komenarz

*

*

Podobne wpisy

  • Namiot reklamowy – poznaj jego zalety

    Na pewno niejednokrotnie zastanawiałeś się nad tym, w jaki sposób najlepiej zareklamować towar rozłożony na stoisku handlowym. Odpowiednią propozycją dla Ciebie jest niewątpliwie namiot zadrukowany reklamami. Tego rodzaju namioty...
  • Metody poprawiania konkurencyjności firmy – programy lojalnościowe

    W czasach, kiedy mamy dostęp do wielu usług i produktów z każdej branży, niezwykle trudno jest utrzymać firmę na wysokiej pozycji. Konkurencja może zmiażdżyć w zarodku działalność, która od...
  • Dlaczego twoja firma powinna mieć bloga – 7 powodów

    Wielu przedsiębiorców ogranicza się do stworzenia strony internetowej. Bardzo często nie jest ona aktualizowana i zawiera suche informacje, jak kontakt i ofertę. Nie przekona ona do niej nowych klientów....
  • Wybierz właściwe biuro

    Rozpoczęcie nowej działalności zazwyczaj wiąże się ze znalezieniem odpowiedniego miejsca, w którym znajdowało się będzie biuro firmy. Sprawa z pozoru wygląda na niezbyt skomplikowaną, jednak wielu startujących przedsiębiorców zdążyło...