4 rzeczy, które sprawiają, że reklamy chce się oglądać

Co sprawia, że jedne reklamy przyciągają uwagę widza i pozostają w jego świadomości na długo? Na inne natomiast patrzymy na tyle bezrefleksyjnie, że tuż po ich obejrzeniu nie jesteśmy...

Co sprawia, że jedne reklamy przyciągają uwagę widza i pozostają w jego świadomości na długo? Na inne natomiast patrzymy na tyle bezrefleksyjnie, że tuż po ich obejrzeniu nie jesteśmy w stanie nawet powiedzieć, o czym były? Są 4 składniki, których obecność (lub ich brak)  o tym decyduje.

Emocje

Z pewnością pamiętasz świąteczną reklamę Allegro z 2016 roku o dziadku, który uczy się angielskiego, by móc porozumieć się ze swoją wnuczką? Wzruszające, prawda? A seria reklam Obi, których bohaterom zawzięcie remontującym swoje domy przydarzały się same (śmieszne) nieszczęścia? Może niektóre z nich – podobne, albo nawet takie same, przydarzyły się też Tobie? Na te reklamy zwróciłeś uwagę, może zaśmiałeś się lub wzruszyłeś, może zidentyfikowałeś się z ich bohaterami. I choć obie reklamy przestały już być emitowane, to zakorzeniły w Twojej świadomości obraz marek, które komunikowały.

Dlaczego? Bo potrafiły pozytywnie przekazać emocje. Marka dla ludzi takich jak Ty, marka, która jest blisko Ciebie, marka, która pomaga Ci w pokonywaniu codziennych trudności, sprawia, że przez życie idzie się przyjemniej. Emocje sprawiają, że zapamiętujemy marki i sięgamy po nie podczas wyborów zakupowych.

Wciągająca historia

Obydwie przytoczone wyżej reklamy wykorzystały też drugi ze składników potrzebnych do stworzenia dobrej reklamy. I chociaż pełnometrażowa wersja reklamy Allegro trwa kilka minut, a wersje telewizyjne reklam Obi zaledwie kilkadziesiąt sekund, obydwu markom udało się opowiedzieć dobrą historię. Taką, która wciąga od samego początku, sprawia, że chce się obejrzeć, co będzie dalej.

Ciekawie do tematu opowiadania historii podszedł także w swoich reklamach Bank Millennium, który rozpoczyna reklamy od krótkich, wciągających ciekawostek, jak pierwotne znaczenia słowa Parasol czy tendencja ryb do łączenia się w ławice, by następnie odnieść je do oferowanych przez siebie (nudnych) usług bankowych.

Wysokiej jakości ujęcia i dobry montaż

Ostatnim, jednak niezwykle ważnym składnikiem sukcesu filmu reklamowego są wysokiej jakości, estetyczne, przemyślane i profesjonalnie wykonane ujęcia, a także ich montaż i efekty, które zostaną użyte w postprodukcji. Bez tego nawet najciekawsza, obfitująca w emocje historia się nie obroni.

Dlatego przy tworzeniu filmu reklamowego należy szczególną uwagę zwrócić na wybór odpowiedniej agencji, która swoim doświadczeniem, umiejętnościami i kreatywnością sprawi, że reklama przykuje uwagę widzów, a marka zakorzeni się w ich świadomości.

Autor: Citymindhttps://www.citymind.pl

Kategorie
Reklama internetowa
Brak komentarzy

Zostaw komenarz

*

*

Podobne wpisy