3 sposoby wykorzystania social proof do zwiększenia sprzedaży

Social proof to inaczej dowód społecznego zaufania. Jest to zjawisko psychologiczne, polegające na tym, że ludzie ufają bardziej rzeczom i miejscom sprawdzonym już przez innych. Korzystają z niego tak...

Social proof to inaczej dowód społecznego zaufania. Jest to zjawisko psychologiczne, polegające na tym, że ludzie ufają bardziej rzeczom i miejscom sprawdzonym już przez innych. Korzystają z niego tak wielcy gracze w e-commerce jak Groupon, czy Booking.com. Jego elementy można zauważyć też na wielu innych stronach w całej sieci. Jak można wykorzystać social proof w sklepie internetowym?

1. Liczby

Najczęściej pojawiającym się sposobem jest przedstawienie konkretnych liczb, obrazujących zainteresowanie, jakim cieszył się dany produkt, strona internetowa lub zapis do newslettera. Jest to szczególnie widoczne właśnie na platformie Groupon, na której informacje o ilościach sprzedanych ofert i wyrażonych o nich opiniach są widoczne na każdym kroku. Takie liczby przekonują, ponieważ łatwo jest dokonać prostego przełożenia – jeśli coś cieszy się dużą popularnością, to musi być dobre.

 2. Rekomendacje

Kolejnym sposobem na wykorzystanie social proof jest umieszczanie rekomendacji – mogą to być zarówno opinie wystawiane przez innych użytkowników, jak i grupy produktów opisane jako “inni wybrali również”. Rekomendować można też współpracując z influencerami, liderami opinii i celebrytami. Takie współprace można nawiązywać na przykład przez platformy typu Reach a Blogger, ale trend setterów można “wyłapywać” spośród klientów, posługując się bardziej zaawansowanymi systemami CRM, jak na przykład edrone.

 3. Certyfikaty i znaki jakości

Dowodem społecznego zaufania są też wszelkiego rodzaju certyfikaty i znaki jakości. Potwierdzają one, że firma została sprawdzona i uznana za godną polecenia. W przypadku certyfikatów chodzi tu zarówno o niezwykle istotny (nawet niezbędny!) certyfikat SSL, którego posiadanie oznacza akceptację strony przez wystawcę certyfikatu, jak i innego rodzaju certyfikaty branżowe. Znaki jakości natomiast widoczne są nie tylko w sprzedaży online, ale również offline, ponieważ są oczywistym dowodem na wysoką jakość danego produktu.

Mogłoby się wydawać, że termin social proof jest obco brzmiącym trendem, który dopiero zyskuje uznanie w e-commerce. Jednak okazuje się, że jego elementy stosowane są już od dawna, ponieważ praktycznie od początku rozwoju biznesów w sieci, dane na przykład o ilościach odwiedzających, są stale widoczne. Jest to zjawisko, na którego skuteczność najlepszym dowodem jest jego powszechność. A jeśli coś zostało sprawdzone i jest stosowane przez innych, to przecież musi być dobre.

Kategorie
Trendy
Brak komentarzy

Zostaw komenarz

*

*

Podobne wpisy